Jdi na obsah Jdi na menu

Stuttgart - Mercedes-Benz museum, Porsche museum 7.11.2015

24. 11. 2015

Porsche - Porscheplatz 1  Stuttgart-Zuffenhausen

GPS - 48.834022, 9.151548

http://www.porsche.com/museum/en/

Mercedes -

48.788877, 9.234845

https://www.mercedes-benz.com/en/mercedes-benz/classic/classic-overview/

 

 

Do Stuttgartu jsme se chtěli podívat již několik roků, a letos konečně jsme si toto místo chtěli odškrtnout ze seznamu. A já jsem vše dopodrobna naplánoval. Měl to být opět podzimní megavýlet, zbývalo jen doufat, že vyjde počasí. Klasická příprava auta, foťáku, udělat svačinku na cestu, vyměnit eura a naplánovat trasu. To bylo asi nejjednodušší, neboť cesta vede po D5 na Plzeň, pak přes hranice do Německa a potom fuuurt rovně..., až před Heilbronnem zahnout dolu na jih a po pár desítkách kilometrů nás uvítá náš cíl.

Složení naší expedice bylo domluveno již dlouho dopředu, chtěli jsme jet s mým stálým souputníkem Honzou, Pavlem a Mírou, který to ale musel bohužel pár dní před odjezdem z pracovních důvodů odvolat. Nikoho, jako náhradníka jsme nesehnali a tak jsme jeli ve třech. Po nedávné opravě DPF filtru na mém autě mi klesla spotřeba a cena nafty taky není zrovna vysoká, takže i ve třech bude cena za jízdu přijatelná. Celková vzdálenost měla být asi 980 km, tak jsem to chtěl zvládnout na jednu nádrž, což se víceméně povedlo. Jen jsme si pro jistotu na Rozvadově dotankovali plnou, aby jsme se nevraceli na doraz a měli nějakou rezervu. 

Vzhledem k skoro pětihodinové cestě, jsme museli vyjet hodně brzy, takže jsme měli sraz v Letňanech už v pět ráno a ihned po páté jsme rychle jeli po okruhu na dálnici na Plzeň a pak dále k cíli. Cestou nás překvapilo pár dešťových přeháněk, místy docela silná mlha, ale jak jsme byli blíže Stuttgartu, tak se vyjasňovalo a i teplota byla kolem dvaceti stupňů. Což bylo na začátek listopadu super. Kolem desáté nás navigace navedla k Porsche muzeu, kde se dá zaparkovat v podzemních garážích a tak tam zajíždíme a poté výtahem jedeme do muzea.

U pokladen si chceme zaplatit vstupné a parkovné, ale velice milá paní nám vysvětluje, že dnes máme tikety zadarmo, což zprvu nechápeme, a navíc nám i zdarma označuje parkovací lístek, za který také neplatíme. Takže lístky zadarmo, parkování taky a tak si jdeme příjemně potěšeni užívat světa Porsche. Celkem jsme ušetřili 24 euro za vstup (3x8) a čtyři za parkovné. V supermoderní budově, kde převládá bílá barva, nás čekal prohlídkový okruh, kde si postupně prohlížíme první produkty od Ferdinanda Porscheho a snad všechny modely až po ikonickou 911-ku. Mimoto je zde k vidění mnoho závodních a rekordních aut, několik prototypů a konceptů. Všechny vyjmenovat nelze, navíc muzeum pořádá různé tematické akce, kdy se část expozic mění a tak je tu stále co obdivovat.

V časných odpoledních hodinách scházíme zpět do garáže a startujeme směr Mercedes muzeum, kde se nachází místo naší druhé zastávky. Po asi deseti kilometrech jízdy, zadarmo parkujeme na Mercedesstrase, hned u muzea, kde po chvilce hledání nacházíme volné místo. Stojíme jen sto metrů od krásné moderní budovy, laděné samozřejmě do stříbrna a s nepřehlédnutelným logem na fasádě. Již před vchodem nás okouzluje krásná SLS AMG v oranžové barvě, a před pokladnami supermoderní koncept sportovního auta. Po zaplacení osmi euro za vstup, za focení se neplatí, jdeme k futuristickému výtahu ve tvaru stříbrné kapsle, která nás vynáší do posledního patra, kde začíná prohlídka. Pomalu sestupujeme dolů a míjíme a fotíme všechny ty krásné auta a motory z počátku motorizmu. Jak míříme dolů, postupně objevujeme v mezipatrech různě laděné výstavy. Například - auto a volný čas, auta celebrit, auto - pomocník, nebo koncepty.

K vidění je zde několik stovek aut, od prvního automobilu vůbec, motorové tříkolky Karla Benze, z roku 1886, až po současné vozy. Pro fanoušky motorsportu a stříbrných šípů zvlášť, je muzeum splněný sen. Jsou zde všechny zásadní sportovní vozy, krásně seřazené na improvizované závodní dráze. Od závodních tahačů, vozů DTM, až po F1. Některým monopostům se dá podívat pod kabát a prozkoumat úžasný um německých inženýrů.

V některých částech muzea byla poměrně tma a hůře se fotilo, ale jinak jsme byli naprosto uchváceni jak prostředím, tak i vystavenými auty, a historickými předměty, spjatými s motorizmem, nebo značkou Mercedes. Popsat vše nejde, něco uvidíte na fotkách, ale nejlepší je obětovat čas a vydat se na cestu. Čas nám rychle utíkal, stále bylo co obdivovat a najednou jsme prošli posledním patrem a byli jsme u východu z muzea. Nastal tedy čas na návrat. Po menším občerstvení jsme nastartovali focuse, nastavili navigaci a vyrazili směrem k domovu. Cesta nám za příjemného počasí a celkem klidného provozu rychle utekla a před devátou večer jsme již byli všichni doma.

Stuttgart a jeho dvě super muzea můžeme jen doporučit, není to až tak daleko a každý benzínový šílenec tam zažije extázi. Spolu s BMW muzeem v Mnichově, je to špička v automuzeích ale na příští rok, pokud to dovolí finance a čas, možná vyjedeme do Francouzkého města Mulhouse, kde sídlí jedno z největších automuzeí. To však je hudba budoucnosti a tak nepředbíhejme...

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář