Jdi na obsah Jdi na menu

Sächsisches Eisenbahnmuseum a Sächsisches Industriemuseum Chemnitz 10.10.2015

13. 10. 2015

Sächsisches Eisenbahnmuseum a Sächsisches Industriemuseum Chemnitz 10.10.2015

 

http://www.sem-chemnitz.de/index.php

Adresa -  An der Dresdner Bahnlinie 132   09131 Chemnitz, GPS : 50.861373, 12.967034

http://web.saechsisches-industriemuseum.com/chemnitz.html

Adresa -    Zwickauer Straße 119   09112 Chemnitz, GPS : 50.824376, 12.899451

 

Po hoodně horké sezoně letních leteckých dnů, několika návštěvách Českých auto a vojenských muzeí jsme se konečně s kamarády domluvili na výletu někam za hranice. Letos jsme již podruhé vyrazili do Chemnitzu, kde jsme měli v plánu okouknout železniční muzeum a poté popojet asi padesát kilometrů do městečka Schwarzenberg, kde je ještě jedno muzeum, zaměřené taky na vlaky a železniční dopravu. Asi týden před odjezdem jsem prozkoumával na gůůgle mapách centrum Chemnitzu a objevil jsem nedaleko dopravního muzea, kde jsme byli na jaře, technické muzeum, které bylo lákavější alternativou k Schwarzenbergu. Vláčky máme rádi, ale aby jsme měli den co nejpestřejší, provedli jsme malou změnu a rozhodli jsme se navštívit Saské železniční muzeum a potom Industriální muzeum na Zwickauer strasse.

Vzhledem k tomu, že cesta měla trvat jen něco kolem dvou hodin a muzea se otevírají v deset, jsme si mohli přispat a odjezd jsme měli až v osm hodin. Jako tradičně jel Honza, já a kamarád Pavel, který s námi byl již dvakrát a stal se z něj zapálený cestovatel. Cesta přes Slaný, Chomutov a pak přes hranice do Německa byla pohodová a rychle nám utíkala. Jen na hranicích nás zbrzdila německá policie, která kontrolovala osazenstvo všech aut, kvůli přílivu arabských bubáků do jejich země. Nás vyhodnotila jako naprosto neškodné a tak jsme rychle pokračovali k cíli.

V bývalém Karl-Marx-Stadtu, nyní Chemnitzu (česky Saská Kamenice), nás navigace celkem rychle navedla k cíli, které je v aerálu nádraží Chemnitz Hilbersdorf a příjezd je po značené cestě přes zahrádkářskou kolonii. Po průjezdu jsou již viditelné budovy muzea a přilehlé parkoviště. To je zcela zdarma a místa bylo poměrně dost.

Po zaplacení 7 Euro za vstup a povolení fotit, jsme začali průzkum všech budov. Expozice je rozdělena na dieselové, parní a elektrické lokomotivy a různé druhy drezín, osobních vlaků a jiných samohybů. Vystaveny jsou i dieselové motory, některé i v rozsypu, všelijaké nářadí, drážní značení, a mnoho dalšího. V jedné budově je i dodnes funkční dílna s historickými soustruhy, frézami, hoblovkami, a všelijakýmy přípravky a ručním nářadím. Ani jsme nesledovali čas, ale strávili jsme zde celé dopoledne a v poobědovém čase jsme vyjeli do nedalekého technického muzea.

Po pár kilometrech parkujeme na krásném parkovišti u opravené historické industriální budovy a po zaplacení 7 Eur za vstup nás vítá krásné a moderní muzeum, zaměřené na rozvoj techniky. A to jak v oblasti dopravy, tak i ve výrobě a zpracování textilu, výrobě průmyslového zboží a mapující celkový rozvoj průmyslu v Saském regionu. Vystaveny jsou všechny důležité výrobky tohoto regionu, např. jízdní kola Diamant, automobily Wanderer, Trabant a i historické obráběcí stroje, tkalcovské stavy a v protikladu jejich robotizovaní současníci. Mnoho strojů je plně funkčních a tak lze všechny ty mašinky sledovat i v pohybu.

I zde jsme strávili několik hodin a tak jsme zaveleli k odjezdu. Po překročení hranic nás hlad zavál do jednoho z motorestů na velmi pozdní oběd a další cesta domů byla otázkou necelé hodiny a půl. Do okolí Chemnitzu se jistě ještě vypravíme, je zde mnoho míst na návštěvu a pro hraje také malá vzdálenost od domova.

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář