Jdi na obsah Jdi na menu

Dny NATO + Kopřivnice, Vyškov a Olomouc 20-21.9.2014

28. 10. 2014

Dny NATO + Kopřivnice, Vyškov a Olomouc 20-21.9.2014

 

 

Ostrava - gps : 49.699400, 18.128219

 

  Kopřivnice - gps : 49.599900, 18.143093

 

  Vyškov - gps : 49.303449, 17.023629

 

  Olomouc - gps : 49.593010, 17.206075

 

 

Na závěr sezony leteckých dnů se v Ostravě konají Dny NATO. Tento rok jsme na ně s kamarády vyrazili již potřetí. A podruhé na celý víkend, když jsme chtěli využít cestu k návštěvě dalších míst, která jsou z Prahy přece jen dál. Návštěvu na letišti v Mošnově jsme si naplánovali na sobotu, kvůli návštěvě konvertoplánu Osprey, který měl v sobotu večer odletět zpět do Německa. A na neděli jsme po opravdu dlouhých výběrech naplánovali cestu do muzea Tatry v Kopřivnici a potom letecká muzea ve Vyškově a  Olomouci. Těch míst k návštěvě na celé severní Moravě je mnoho a výběr byl těžký. Nakonec jsme vybrali ty největší taháky, na kterých jsme se všichni, kdo měli jet, shodli takřka jednomyslně.

Posádka auta byla stejná jako vloni, Já, Honza a Pavel. Chtěli jsme obsadit auto ještě čtvrtým výletníkem, ale nikdo nakonec neměl čas.  Vyjížděli jsme kolem páté ráno a jeli jsme raději přes Hradec Králové a Litomyšl do Olomouce a pak do Ostravy. Na D1 měli ten den bourat nějaký most a chystala se několika hodinová uzávěra. Jeli jsme opravdu svižně, abychom se vyhnuli zácpě před Mošnovem, ale stejně jsme si skoro hodinu postáli v koloně. Pravé peklo nastalo až když jsme byli na letišti, v rádiu hlásili totální dopravní kolaps na všech příjezdových cestách a tak se to ranní vstávání vyplatilo.

V letošním roce byl největší tahák  CV-22 Osprey, Eurofighter Typhoon, F-18, F-16, Mig 29, S-70 Black Hawk, a letadla švédské historické letky AJS - 37 Viggen, SAAB - 35 Draken, která se předvedla ve vzduchu a na statice KC- 135, RF - 4E Phantom, a polský SU - 22UM3K, plus mnoho dalšího. Vystaveno bylo nespočet letecké a pozemní techniky, kompletní výčet je na stránkách : http://www.natodays.cz/technika

Na letišti jsme strávili krásný  den, program už pomalu končil, a taky už jsme měli všechno nafoceno, takže nastal čas na přesun na hotel. Opět snad hodinové stání v koloně a unavení jsme zamířili jižně od Mošnova  k Novému Jičínu, kde jsem zarezervoval pokoj v hotelu Salaš. Ubytování i jídlo bylo super a ráno po bohaté snídani jsme zamířili do Kopřivnice, což byla jen chvilka jízdy po krásné krajině.

V muzeu Tatry jsme byli velice příjemně překvapeni. Všechny auta, motory a další exponáty byli suprově umístěny, všude bylo čisto, všude bylo dost místa a světla na focení, no zkrátka nádhera. Byl jsem letos v muzeu Škoda v Mladé Boleslavi, už po rekonstrukci a bylo to veliké zklamání.  Jen minimum aut se dalo prohlídnout a ten jejich šílený regál na vystavené auta byl jak zjevení. Dříve to bývalo mnohem hezčí. Nejvíce jsme byli nadšeni z krásně zrestaurovaných tater Hanzelky a Zikmunda, ať Tatry 87, nebo 805, expediční speciály na podvozku T 815 - Tatra kolem světa a mnoho dalšího.

Po návštěvě Kopřivnice následoval pohodový přejezd do let. muzea ve Vyškově, kde jsme taky strávili docela dost času a pořídili zde mnoho fotek. Většina letadel stojí nijak nechráněna na volné ploše a začínají být docela omšelá. Přesto se nám tam moc líbilo a návštěvu všem vřele doporučuji.

Vyškov byl náš  nejvzdálenější bod na trase, poslední zastávka bylo muzeum v Olomouci, což už bylo na cestě domů. Počasí bylo opět nádherné, cesta nám super utíkala a po chvíli parkujeme před muzeem, které je v bývalé budově autoparku na letišti v Neředíně. Expozice není nijak velká, ale největším lákadlem je asi  L-610, jeden z dochovaných prototypů, dále drak Aera  270, Su - 25, Mig - 21, Aero L - 39, a další. Většina letadel a trenažérů se dá prohlédnout opravdu zblízka, do L 610-tky se dá i vlézt, u Mi 24 je otevřená pilotní kabina a nákladní prostor, a vše se dá velice dobře nafotit.  Olomoucké muzeum se nám také moc zamlouvalo a snad získají nějaké peníze na opravu budovy a některých letadel. Z Olomouce jsme domů vyjeli plni zážitků, karty ve foťácích byli plné a cesta nám příjemně utíkala.

U všech muzeí se dá bez problémů zdarma zaparkovat, v Kopřivnici nemají přímo svoje parkoviště, ale dá se stát nedaleko hlavní budovy. Výběr fotek v galerii.

 

 

   

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář